Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας Λήμνου πραγματοποιεί δράσεις για την Ημέρα της Αποταμίευσης.


31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Picture
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται κάθε χρόνο την 31η Οκτωβρίου, σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων, που έγινε  στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924. Το πνεύμα που διέπει την ημέρα αυτή είναι: «Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό». Το μήνυμα του εορτασμού είναι η ηθική και υλική ωφέλεια για αυτόν που αποταμιεύει.
Picture
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ;

Αποταμίευση σημαίνει να περιορίζουμε την κατανάλωση του σήμερα, για να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες του αύριο…Ο άνθρωπος από τότε που εμφανίστηκε στη γη, είχε το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και αυτό τον οδήγησε στην αποταμίευση για να επιβιώσει. Η αρχή έγινε με τρόφιμα και σιγά-σιγά μέσα στους αιώνες άρχισε να αποταμιεύει και άλλα πράγματα όπως για παράδειγμα ρούχα.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Το ίδιο κακό με τη σπατάλη είναι και η φιλαργυρία. Όταν ο τσιγκούνης άνθρωπος μαζεύει τα χρήματά του στο σεντούκι χωρίς να πιάνουν τόπο για κάποιον ή κάτι, τότε κι αυτό είναι το ίδιο κακό με τη σπατάλη. Η φιλαργυρία είναι μανία, είναι αρρώστια που προσβάλλει τον άνθρωπο, και δεν τον κάνει ωφέλιμο για την κοινωνία και για τους γύρω του.

Άσκηση σεισμού - Ας είμαστε προετοιμασμένοι!!!



Σήμερα  στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού.
Την άσκηση παρακολούθησε ο κ.Βάιος Καλλιγερής (υπεύθυνος πολιτικής προστασίας του νησιού μας).
Ευχαριστούμε θερμά τον Διοικητή της   Πυροσβεστικής και τους συνεργάτες του για την πολύτιμη βοήθειά τους.
OΡΓΑΝΙΣΜOΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚOΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜOΥ ΚΑΙ ΠΡOΣΤΑΣΙΑΣ O.Α.Σ.Π.
Αντισεισμική Άμυνα Σχολείων

Το σχολείο είναι χώρος συγκέντρωσης πολλών ανθρώπων και φιλοξενεί πολύ νεαρά άτομα, σε καθημερινή σχεδόν βάση. Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά, κατά κύριο λόγο, να εμπεδωθεί τόσο στους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς η σωστή αντισεισμική συμπεριφορά και να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί κανόνες αυτοπροστασίας. Πρέπει να υπάρξει δηλαδή μέριμνα από τις εκπαιδευτικές κοινότητες για την αντισεισμική συμπεριφορά σχολείων.
Η αντισεισμική άμυνα των σχολείων περιλαμβάνει όλα τα μέτρα και τις ενέργειες που έχουν ως στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών στο έμψυχο δυναμικό και την υλικοτεχνική υποδομή των εκπαιδευτικών μονάδων. Ταυτόχρονα μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επιδιώκεται η διαμόρφωση ατόμων με συνειδητή αντίδραση σε περίπτωση σεισμού.
O τομέας της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης του πληθυσμού κατέχει σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων του O.Α.Σ.Π., ο οποίος έχοντας εκτιμήσει την εφαρμογή διαφόρων προγραμμάτων αντισεισμικής προστασίας κατέληξε ότι η αποδοτικότερη παρέμβαση για την εμπέδωση της "αντισεισμικής συμπεριφοράς" από τον πολίτη είναι η ενσωμάτωση της σχετικής γνώσης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

O ρόλος και οι δραστηριότητες του O.Α.Σ.Π.
στην αντισεισμική άμυνα των σχολείων 


O OΑΣΠ σχεδιάζει, εκπονεί και συντονίζει το έργο της εκπαίδευσης και ενημέρωσης του κοινού και των στελεχών των υπηρεσιών, σε θέματα σεισμικής προστασίας και αντιμετώπισης των εκτάκτων αναγκών, λόγω σεισμών. Πιο συγκεκριμένα ο O.Α.Σ.Π.
� επιμελείται και διεξάγει τα εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα προστασίας από τους σεισμούς σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
� εκπονεί τεύχη οδηγιών προς τους εκπαιδευτικούς, για την περαιτέρω εκπαίδευση των μαθητών
� συντάσσει βιβλία για την αντισεισμική Προστασία των Σχολείων όπως "Σεισμός - Η γνώση είναι Προστασία" κ.α.
� εκπονεί και εκδίδει τεχνικά εγχειρίδια προς τις ειδικές ομάδες αντιμετώπισης των καταστροφών από σεισμό (υποστυλώσεις, διασώσεις)
� ενημερώνει το κοινό, διανέμει ενημερωτικά έντυπα, διεξάγει ενημερωτικές ομιλίες και προβολές για την προστασία από τους σεισμούς, κλπ.
� πραγματοποιεί ασκήσεις ετοιμότητας σε Νομαρχίες, σε σχολεία κ.α. σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης τους.
� σχεδιάζει, οργανώνει και παρακολουθεί την εκτέλεση ασκήσεων ετοιμότητας.
Η Ενημέρωση - Εκπαίδευση περιλαμβάνει ενημερωτικά προγράμματα μεγάλης έκτασης, για την αυτοπροστασία από τους σεισμούς, όπως:
� έντυπα φυλλάδια οδηγιών συμπεριφοράς, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό, που διανέμονται στο ευρύ κοινό
� έκθεση αφισών με οδηγίες για αυτοπροστασία από τους σεισμούς σε χώρους συγκέντρωσης πληθυσμού
� δημοσιεύσεις σε έντυπα πλατιάς κυκλοφορίας
� τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές παραγωγές
� σύνταξη μαθητικών προγραμμάτων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
� ενημερωτικές ομιλίες στο ευρύ κοινό που εντάσσονται στη λειτουργία πολιτιστικών και άλλων φορέων
� ενημερωτικές ομιλίες σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και ειδικές μονάδες, με ταυτόχρονη χρήση οπτικοακουστικών μεθόδων
� ειδικές ομιλίες-μαθήματα σε ομάδες πληθυσμού που σχετίζονται επαγγελματικά, γνωστικά, όπως, μηχανικούς, στελέχη Νομαρχιών, Δήμων, Τεχνικών Υπηρεσιών κ.λπ.
Επιμόρφωση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας
Α) Εκπαιδευτικοί
Κατά την τελευταία διετία άμεσης προτεραιότητας αντικείμενο για τον O.Α.Σ.Π. αποτελεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας στις σχολικές μονάδες.
Μέσω συγκεκριμένων επιμορφωτικών προγραμμάτων οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αντισεισμικής συμπεριφοράς.
Έχουν ήδη γίνει σεμινάρια προς 550 Διευθυντές Α/θμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Αττικής και αντίστοιχα προς εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια.
Τα σεμινάρια αυτά έχουν πραξιολογικό και εργαστηριακό χαρακτήρα με στόχο τη διαμόρφωση στρατηγικών αντισεισμικής προστασίας στις σχολικές μονάδες. Έχουν διάρκεια μέχρι και 18 ώρες και σ' αυτά αναπτύσσονται θέματα σεισμολογικού περιεχομένου, οι επιπτώσεις του σεισμού σε κατασκευές και στον άνθρωπο, θέματα αυτοπροστασίας και η αντισεισμική άμυνα των σχολείων. Συμμετέχουν 2-3 εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο της Νομαρχίας. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται σε θέματα αυτοπροστασίας και Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης στα σχολεία, τα οποία οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί τα επεξεργάζονται σε υποομάδες των 10-12 ατόμων, τις οποίες συντονίζουν στελέχη του O.Α.Σ.Π.
Β) Μαθητές
Με ευθύνη του O.Α.Σ.Π., και πρωτοβουλία των αντιστοίχων φορέων (σύλλογοι διαδιασκόντων, γονέων και κηδεμόνων, τοπική αυτοδιοίκηση), πραγματοποιούνται
� ενημερωτικές ομιλίες προς τους μαθητές για θέματα πρόληψης και αυτοπροστασίας σε περίπτωση σεισμού
Γ) Ασκήσεις Εκκένωσης
� Με την καθοδήγηση του O.Α.Σ.Π. πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας και εκκένωσης σχολικών μονάδων, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και εφαρμόζουν το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του σχολείου τους για σεισμό. Εξασκούνται σε διαφορετικά σενάρια με στόχο την υιοθέτηση εκ μέρους τους στάσεων και συμπεριφορών που θα ακολουθήσουν σε περίπτωση σεισμού. Επακολουθεί αξιολόγηση και επανεκτίμηση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης.

Προσεισμικά μέτρα προστασίας σε σχολικά κτίρια 

1) Έλεγχος Κτιρίου
Είναι γνωστό ότι το πιο σημαντικό σε μια κατασκευή, ειδικότερα σε ένα σχολείο, είναι η συμπεριφορά του κτιρίου σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και κυρίως σε σεισμό. Τα σχολικά κτίρια κατασκευάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος Ελληνικού Αντισεισμικού Κανονισμού. Φρόνιμο πάντως είναι εάν υπάρχουν ρωγμές να διενεργείται προληπτικός έλεγχος της στατικής επάρκειας των κτιρίων από ειδικούς και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα ενίσχυσης εάν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα νέα σχολικά κτίρια έχουν κατασκευασθεί με μέριμνα για ικανοποίηση όλων των αναγκών και απαιτήσεων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (μεγάλο προαύλιο, κατάλληλη σκάλα και έξοδος, κ.λπ.), για την ασφαλή διαβίωση μέσα σε αυτά και την χωρίς προβλήματα εκκένωσή τους σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Δεν παύουν όμως να υπάρχουν και παλαιότερα σχολικά συγκροτήματα με πολλές ιδιαιτερότητες, όπως σχολεία χωρίς προαύλιο, με έξοδο σε κεντρικό πολυσύχναστο δρόμο ή περιστοιχισμένα από ψηλά κτίρια. Oι ιδιαιτερότητες αυτές προκαλούν δυσλειτουργίες στη καθημερινή ζωή στο χώρο αυτό, πολύ περισσότερο όμως σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όπως είναι ο σεισμός. Για το λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμο με πρωτοβουλία των διευθυντών να γίνονται επισημάνσεις των παραπάνω προβλημάτων στους αρμόδιους φορείς και να προτείνονται λύσεις, σε περίπτωση που κρίνεται αναγκαίο ακόμα και μετεγκατάσταση του σχολείου.
O O.Α.Σ.Π. προτρέπει, παρακολουθεί και συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς για τη σύνταξη Σχεδίων αντιμετώπισης της έκτακτης ανάγκης που προκύπτει από σεισμό σε σχολεία.

2) Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης
Η σύνταξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης έχει σαν στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές με ψύχραιμες και οργανωμένες κινήσεις που θα έχουν αποφασισθεί και σχεδιαστεί προσεισμικά. Στο σχέδιο αυτό περιγράφεται η πραγματική κατάσταση των σχολικών χώρων στεγασμένων και υπαίθριων και επισημαίνονται οι επικινδυνότητες.
Για να είναι λειτουργικό πρέπει να έχει απλή και σαφή μορφή και να περιλαμβάνει τα εξής:
� Ανάλυση των ενεργειών που πρέπει να γίνουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό
� Ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων σε εκπαιδευτικούς
� Μνημόνιο ενεργειών
Εφαρμογή των παραπάνω κατά τη λειτουργία του σχολείου σε:
� Πρωινή βάρδια
� Απογευματινή βάρδια
� Ώρα μαθήματος
� Ώρα διαλείμματος με τους μαθητές στο προαύλιο
� Ώρα διαλείμματος με τους μαθητές να περιφέρονται στο εσωτερικό του κτιρίου

3) Άρση Επικινδυνοτήτων
Με τον όρο αυτό εννοούμε τις απαραίτητες προσεισμικές παρεμβάσεις που πρέπει να λάβουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να αποφευχθούν σοβαροί τραυματισμοί που θα προκληθούν από βλάβες σε μη δομικά στοιχεία και στον εξοπλισμό. 


Α) Αίθουσες διδασκαλίας - γραφείο εκπαιδευτικών - διάδρομοι
� Στερέωση - ασφάλιση υαλοπινάκων
� Στερέωση επίπλων
� Ασφάλιση των βιβλίων και άλλων αντικειμένων στις βιβλιοθήκες
� Ασφαλής τοποθέτηση των επικίνδυνων και εύθραυστων υλικών
� Στερέωση των διαφόρων συσκευών και οργάνων
� Στερέωση των φωτιστικών ή των ανεμιστήρων οροφής
� Στερέωση των πινάκων ανακοινώσεων - εργασιών, των κάδρων ή των κρεμαστρών
� Προμήθεια και τοποθέτηση φακών, φαρμακείων και πυροσβεστήρων
� Ασφάλιση των αντιδραστηρίων στο χημείο του σχολείου
� Χωροθέτηση των θρανίων στις αίθουσες
� Απομάκρυνση περιττών πλεοναζόντων επίπλων
� Στερέωση των εξωτερικών καλωδίων του ηλεκτρικού ρεύματος ή των σωλήνων του καλοριφέρ

Β) Προαύλιο
� Στερέωση ιστών, πινακίδων, και κεραιών τηλεόρασης 



� Τοποθέτηση υαλοπινάκων ασφαλείας
� Ασφάλιση των εξωτερικών καλωδίων του ηλεκτρικού ρεύματος
� Συντήρηση και στερέωση των κεραμιδιών, περιφράξεων ή των μεταλλικών κιγκλιδωμάτων

4) Ενημέρωση - Εκπαίδευση μαθητών
O σεισμός προκαλεί φόβο και ανασφάλεια ειδικά στους μικρούς μαθητές που αντιδρούν με πανικό. Επιδίωξη του O.Α.Σ.Π. είναι η εμπέδωση της αντισεισμικής συμπεριφοράς, (κανόνες αυτοπροστασίας) σε ατομικό επίπεδο (μαθητή ή εκπαιδευτικού) αλλά και σε ομαδικό (τμήμα, τάξη, σχολείο). Η υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών επιτυγχάνεται με ασκήσεις ετοιμότητας και εκκένωσης κτιρίου, ενημερωτικές εκδηλώσεις και σωστή πληροφόρηση από αρμόδιους φορείς.
Κατά τη προσεισμική περίοδο γίνονται οι ακόλουθες ενέργειες:
� Απόκτηση στοιχειωδών γνώσεων για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
� Διοργάνωση εκδηλώσεων και ομιλιών σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς για ενημέρωση - πληροφόρηση μαθητών και εκπαιδευτικών
� Διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας μέσα στο χώρο του σχολείου
� Σύνταξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης για κάθε σχολείο
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί σε περίπτωση σεισμού θα κληθούν να παίξουν πρωτεύοντα και ουσιαστικό ρόλο. Θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να δράσουν με ψυχραιμία, ταχύτητα και αποφασιστικότητα δίνοντας με τη συμπεριφορά τους το παράδειγμα στους μαθητές. Είναι εκείνοι που θα πρέπει να κατευνάσουν τους φόβους των μαθητών, να αποτρέψουν εκδηλώσεις πανικού και γενικότερα να λειτουργήσουν ψύχραιμα και αποτελεσματικά. Η γνώση των κανόνων της αντισεισμικής συμπεριφοράς καθώς και του ρόλου που θα έχει ο καθένας, ανάλογα με τη θέση που θα έχει τη στιγμή εκδήλωσης του σεισμού, είναι αυτονόητη, γιατί από τις έγκαιρες κινήσεις του κάθε εκπαιδευτικού θα εξαρτηθεί η οργανωμένη εκκένωση του σχολείου και κατά συνέπεια η ασφάλεια των μαθητών.
Τονίζεται ότι την αποκλειστική ευθύνη για την προστασία των μαθητών, από την στιγμή εκδήλωσης του σεισμού μέχρι την παράδοση των μαθητών στους γονείς τους, την έχουν οι εκπαιδευτικοί. Για το καλύτερο συντονισμό των ενεργειών σε περίπτωση καταστροφικής σεισμικής δόνησης θεωρούμε την συμμετοχή των γονέων.

5) Ενέργειες σε πιθανό σεισμό
O σεισμός μπορεί να προκληθεί οποιαδήποτε χρονική στιγμή, την ώρα που οι μαθητές βρίσκονται στην αίθουσα και κάνουν μάθημα ή την ώρα του διαλείμματος.
Σεισμός την ώρα του μαθήματος
Α) Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης
� Oι μαθητές μπαίνουν κάτω από τα θρανία και ο εκπαιδευτικός κάτω από την έδρα για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η δόνηση.
� Oι μαθητές περιμένουν ψύχραιμα, χωρίς πανικό, τις οδηγίες του εκπαιδευτικού.
� Δεν εγκαταλείπουν το κτίριο
� Δεν βγαίνουν στα μπαλκόνια
� Δεν πλησιάζουν κοντά σε παράθυρα ή τζαμαρίες
� Δεν προσπαθούν να διαφύγουν από τα παράθυρα
� Δεν χρησιμοποιούν ανελκυστήρα
� Δεν μπαίνουν στο κτίριο όσοι βρίσκονται στο προαύλιο, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνονται από τους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου
Β) Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης
i) Εκκένωση των αιθουσών διδασκαλίας
Με μέριμνα του εκπαιδευτικού προσωπικού ανοίγουν όλες οι πόρτες εξόδου του σχολείου και διακόπτονται οι παροχές του νερού και του ηλεκτρικού ρεύματος.
� O εκπαιδευτικός φροντίζει για την εκκένωση της αίθουσάς τους
� Ελέγχει την κατάσταση του κτιρίου κατά μήκος της διαδρομής διαφυγής και επισημαίνει τα επικίνδυνα σημεία
� Καθοδηγεί τους μαθητές στην έξοδό τους, ανά πτέρυγα θρανίων διαδοχικά
� Συντονίζει την με τάξη αποχώρηση των μαθητών ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και οι πιθανοί τραυματισμοί και τους κατευθύνει προς το Χώρο Συγκέντρωσης
Η εκκένωση του ισογείου γίνεται άμεσα και η εκκένωση των αιθουσών του ορόφου γίνεται διαδοχικά, η μία μετά την άλλη, με πρώτη αυτήν που βρίσκεται πιο κοντά στη σκάλα
ii) Χώρος Συγκέντρωσης
Χώρος Συγκέντρωσης ορίζεται το προαύλιο του σχολείου.
Oι εκπαιδευτικοί:
� συγκεντρώνουν τους μαθητές τους ανά τάξη και παίρνουν παρουσίες.
� Αναζητούν τυχόν τραυματίες.
� Αναλαμβάνουν το σβήσιμο μικροπυρκαγιών
Oι μαθητές:
� Δεν μπαίνουν πάλι στο κτίριο
� Παραμένουν σε απόσταση τουλάχιστον πέντε μέτρων από τις όψεις του σχολικού κτιρίου και από τις περιφράξεις.
� Δεν καταναλώνουν το νερό της βρύσης
� Αποφεύγουν οποιαδήποτε επαφή με πεσμένα ηλεκτροφόρα καλώδια και μεταλλικά κιγκλιδώματα
Όλοι παραμένουν στο προαύλιο μέχρι να υπάρξει πληροφόρηση. Εάν υπάρχουν παγιδευμένοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί καθώς και πυρκαγιές ειδοποιούνται οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Σε περίπτωση που το προαύλιο του σχολείου είναι επικίνδυνο για παραμονή των μαθητών σε αυτό, επιβάλλεται η μετάβασή τους σε γειτονικό υπαίθριο χώρου που έχει επιλεγεί προσεισμικά ως τόπος συγκέντρωσης.
Σεισμός κατά τη διάρκεια του διαλείμματος
Α) Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης
� Όσοι βρίσκονται μέσα στο κτίριο του σχολείου, σε αίθουσες ή κοινόχρηστους χώρους, δεν βγαίνουν έξω και προσπαθούν να απομακρυνθούν από τα επικίνδυνα σημεία, να προστατευθούν από πιθανές ανατροπές επίπλων ή αντικειμένων. 

� Όσοι βρίσκονται στο προαύλιο, παραμένουν εκεί αποφεύγοντας τις επικινδυνότητες που υπάρχουν στον αύλειο χώρο.
Β) Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης
Ακολουθούνται εκ μέρους εκπαιδευτικών και μαθητών, οι ενέργειες που έχουν αναφερθεί παραπάνω και αφορούν την εκκένωση των αιθουσών και την παραμονή στον αύλειο χώρο.

6) Άσκηση Ετοιμότητας
Μέσα στα πλαίσια εξάσκησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μαθητών για εμπέδωση της αντισεισμικής συμπεριφοράς κρίνεται απαραίτητος ο προγραμματισμός ασκήσεων ετοιμότητας και εκκένωσης σχολικών κτιρίων σε τακτά χρονικά διαστήματα και σε διαφορετικές συνθήκες κάθε φορά.
Διαδοχικά στάδια άσκησης:
� Oρίζεται η ημερομηνία διεξαγωγής της άσκησης
� Γνωστοποιούνται στους μαθητές οι συνθηματικοί χαρακτηριστικοί ήχοι έναρξης, διάρκειας και λήξης της σεισμικής δόνησης
� Ηχεί το προκαθορισμένο σήμα έναρξης της σεισμικής δόνησης
� O εκπαιδευτικός λέει: "Σεισμός! Όλοι κάτω από τα θρανία"
� O εκπαιδευτικός προφυλάσσεται κάτω από την έδρα και οι μαθητές κάτω από τα θρανία κρατώντας σταθερά το ένα πόδι των επίπλων. Κανένας δεν μετακινείται μέχρι να ακουστεί το σήμα λήξης του σεισμού.
� Ηχεί το προκαθορισμένο σήμα λήξης της σεισμικής δόνησης.
� O εκπαιδευτικός πηγαίνει και ανοίγει με προσοχή την πόρτα της αίθουσας.
� Ελέγχει το διάδρομο και την εκκένωση των προηγούμενων από τη δική του αιθουσών.
� Δίνει εντολή στα παιδιά την πρώτης πτέρυγας να σηκωθούν το ένα μετά το άλλο.
� Μόλις ολοκληρωθεί η εκκένωση της προηγούμενης αίθουσας, δίνει το σύνθημα για την εκκένωση της προηγούμενης αίθουσας, δίνει το σύνθημα για την εκκένωση της δικής του, που αρχίζει από την πρώτη πτέρυγα.
� Η μετακίνηση από την αίθουσα προς το διάδρομο γίνεται με ψυχραιμία και ταχύτητα, με το ένα παιδί πίσω από το άλλο. Το πλάτος των διαδρόμων συνήθως επιτρέπει την εκκένωση σε δυάδες. Το πιο σημαντικό όμως είναι, να τηρείται ενιαίος ρυθμός, σχετικά γρήγορου βαδίσματος, από όλους τους μαθητές ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού που μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμούς.
� O εκπαιδευτικός της πιο κοντινής προς τη σκάλα αίθουσας, μετά την εκκένωση της αίθουσάς του, παραμένει στο διάδρομο και ελέγχει την ομαλή πορεία και των υπόλοιπων μαθητών προς την έξοδο.
� Oι μαθητές συγκεντρώνονται στο Χώρο Καταφυγής - Συγκέντρωσης τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας από τις όψεις των κτιρίων και τους μανδρότοιχους.

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 2015

















   

Σήμερα στο σχολείο μας εορτάστηκε η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου. Την γιορτή παρουσίασαν οι μαθητές της Γ' και Δ' τάξης με τους δασκάλους τους.
Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων που προσέφερε αναψυκτικά στους μαθητές μας.





Το χρονικό της 28ης Οκτωβρίου

Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος του 1940 ήταν η πολεμική σύγκρουση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, η οποία διήρκεσε από τις 28 Οκτωβρίου 1940 μέχρι τις 23 Απριλίου 1941. Επίσημη έναρξη του Πολέμου θεωρείται η «επίδοση του τελεσιγράφου», ενώ μετά τις 6 Απριλίου 1941, με την επέμβαση των Γερμανών, συνεχίστηκε ως ελληνοιταλικογερμανικός πόλεμος.
Ο πόλεμος αυτός ήταν το αποτέλεσμα της επεκτατικής πολιτικής του φασιστικού καθεστώτος του Μπενίτο Μουσολίνι που είχε εγκαθιδρύσει στην Ιταλία. Στα μέσα του 1940, ο Μπενίτο Μουσολίνι, έχοντας ως πρότυπο τις κατακτήσεις του Αδόλφου Χίτλερ, θέλησε να αποδείξει στους Γερμανούς συμμάχους του Άξονα ότι μπορεί και ο ίδιος να οδηγήσει την Ιταλία σε ανάλογες στρατιωτικές επιτυχίες...
Η Ιταλία είχε ήδη κατακτήσει την Αλβανία από την άνοιξη του 1939, καθώς και πολλές βρετανικές βάσεις στην Αφρική, όπως τη Σομαλιλάνδη, το καλοκαίρι του 1940, αλλά αυτές δεν ήταν επιτυχίες ανάλογες αυτών της ναζιστικής Γερμανίας. Ταυτόχρονα ο Μουσολίνι επιθυμούσε να ισχυροποιήσει τα συμφέροντα της Ιταλίας στα Βαλκάνια, που ένοιωθε ότι απειλούνταν από τη γερμανική πολιτική από την στιμή που η Ρουμανία είχε δεχθεί την γερμανική προστασία για τα πετρελαϊκά της κοιτάσματα.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης Οκτωβρίου του 1940, ο Ιταλός Πρέσβης στην Αθήνα, Εμανουέλε Γκράτσι επέδωσε ιδιόχειρα στον Έλληνα Πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά, στην οικία του δεύτερου, στην Κηφισιά, τελεσίγραφο, με το οποίο απαιτούσε την ελεύθερη διέλευση του Ιταλικού στρατού από την Ελληνοαλβανική μεθόριο, προκειμένου στη συνέχεια να καταλάβει κάποια στρατηγικά σημεία του Ελληνικού Βασιλείου, (λιμένες, αεροδρόμια κλπ.), για τις ανάγκες ανεφοδιασμού και άλλων διευκολύνσεών του για τη μετέπειτα προώθησή του στην Αφρική. Μετά την άρνηση του Πρωθυπουργού (το περίφημο «όχι»), ιταλικές στρατιωτικές δυνάμεις άρχισαν τις στρατιωτικές επιχειρήσεις εισβολής στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό, ότι ανεξάρτητα των όσων έχουν γραφεί κατά καιρούς σε διάφορα έντυπα, ο πόλεμος αυτός δεν ήταν αιφνίδιος. Η επίδοση του τελεσιγράφου αναμενόταν ήδη από ημέρα σε ημέρα, η δε ημερομηνία αυτή της επίδοσης θεωρούνταν η πλέον πιθανή δεδομένου ότι αποτελούσε εθνική επέτειο του φασισμού στην Ιταλία από το 1925. Αλλά και από ένα τεράστιο δίκτυο πληροφοριών που είχε αναπτυχθεί τότε, σε συνδυασμό με διάφορα γεγονότα όπως αναφέρονται παρακάτω, οδηγούσαν με απόλυτη ακρίβεια την επερχόμενη πολεμική σύγκρουση κατά την οποία η Ελλάδα βρέθηκε τουλάχιστον έτοιμη να την αντιμετωπίσει.
Ο Ελληνικός Στρατός αντεπιτέθηκε και ανάγκασε τον ιταλικό σε υποχώρηση και μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, σχεδόν το ένα τέταρτο του εδάφους της Αλβανίας είχε καταληφθεί από τους Έλληνες. Η αντεπίθεση των Ιταλών, το Μάρτιο του 1941, απέτυχε, με κέρδος μόνο μικρές εδαφικές εκτάσεις στην περιοχή της Χειμάρρας. Τις πρώτες μέρες του Απριλίου, με την έναρξη της γερμανικής επίθεσης, οι Ιταλοί ξεκίνησαν και αυτοί νέα αντεπίθεση. Από τις 12 Απριλίου, ο Ελληνικός Στρατός άρχισε να υποχωρεί από την Αλβανία, για να μην περικυκλωθεί από τους προελαύνοντες Γερμανούς. Ακολούθησε η συνθηκολόγηση με τους Γερμανούς, στις 20 Απριλίου και με τους Ιταλούς, τρεις μέρες αργότερα, οι οποίες περαίωσαν τυπικά τον ελληνοϊταλικόγερμανικό πόλεμο.


Η απόκρουση της ιταλικής εισβολής αποτέλεσε τη πρώτη νίκη των Συμμάχων κατά των δυνάμεων του Άξονα στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και ανύψωσε το ηθικό των λαών στη σκλαβωμένη Ευρώπη. Πολλοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι η νίκη των Ελλήνων επηρέασε την έκβαση ολόκληρου του πολέμου, καθώς υποχρέωσε τους Γερμανούς να αναβάλουν την επίθεση κατά της Σοβιετικής Ένωσης, προκειμένου να βοηθήσουν τους συμμάχους τους Ιταλούς που έχαναν τον πόλεμο με την Ελλάδα. Η καθυστερημένη επίθεση τον Ιούνιο του 1941, ενέπλεξε τις γερμανικές δυνάμεις στις σκληρές συνθήκες του ρωσικού χειμώνα, με αποτέλεσμα την ήττα τους στη διάρκεια της Μάχης της Μόσχας.

Ευχαριστήριο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων για το πρόγραμμα ανακύκλωσης.

Το Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Αλουμινίου του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας για το καλοκαίρι 2015, έφτασε στο τέλος του.


Η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, κα Καμιώτη Στέλλα, θέλησε να ευχαριστήσει όλους όσοι βοήθησαν στην πραγματοποίησή του, αναφέροντας σχετικά: «Το πρόγραμμα καλοκαιρινής ανακύκλωσής μας για φέτος έλαβε τέλος. Δύσκολο μεν αλλά αποτελεσματικό από πολλές απόψεις. Η ανακύκλωση πρέπει να γίνεται και να υποστηρίζουμε κάθε προσπάθεια που γίνεται γι' αυτή. Ο σύλλογός μας θα συνεχίσει την προσπάθεια του προς την ενημέρωση των παιδιών και γονιών για την ανακύκλωση και με νέα πλάνα προγραμμάτων θα προσπαθήσουμε η ανακύκλωση να γίνει μέρος της καθημερινότητά μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους μας βοήθησαν και μας υποστήριξαν όλο το καλοκαίρι. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κύριο Ν. Αναγνωστέλλη και τον κύριο Ν. Καμνιώτη για όλη την βοήθειά τους».




Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Το Σχολείο μας στο Θέατρο!!!




Τα παιδιά του Σχολείου μας παρακολούθησαν σήμερα  στο Κινηματοθέατρο "Μαρούλα" το θεατρικό έργο "ΕΙΡΗΝΗ" του Αριστοφάνη ανεβασμένο από το Κου-κλο Θέατρο Κρήτης.

Διατροφική Πυραμίδα

     H Πυραμίδα τροφίμων αναπτύχθηκε από τα Υπουργεία Γεωργίας και Υγείας των ΗΠΑ με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ως οπτικό  εργαλείο για υγιεινή διατροφή. Η Πυραμίδα βασίζεται σε επιστημονικά στοιχεία διαιτητικών προσλήψεων, θρεπτικών συστατικών σε διάφορα τρόφιμα και τρόπους επιλογής τροφίμων για διατήρηση της υγείας.



      Η κορυφή υποδεικνύει τροφές που πρέπει να τρώμε σε πολύ μικρές ποσότητες. Περιέχει ταλίπη, τα έλαια και τα γλυκά (σάλτσες, λάδια, μαργαρίνη, βούτυρα, αναψυκτικά, γλυκά). Στη σωστή ποσότητα προσθέτουν γεύση και ευχαρίστηση στα γεύματά μας αλλά σε μεγάλη ποσότητα αποτελούν την κύρια αιτία της παχυσαρκίας. 
 Οι περισσότερες τροφές στην ομάδα αυτή (κρέας, πουλερικά, ψάρια, ξερά φασόλια, αυγά) είναι ζωικής προέλευσης. Παρέχουν πρωτεΐνη (υλικά κατασκευής, δημιουργούν και αναπλάθουν τους ιστούς, δεν είναι υλικά καύσεως).

      Το γάλα, το γιαούρτι και η ομάδα του τυριού παρέχουν ασβέστιο, βιτ.D, πρωτεΐνη, ριβοφλαβίνη κτλ. Κάποιες τροφές, όπως το τυρί, έχουν περισσότερο λίπος κι άλλες λιγότερο. Η θρεπτικότητα του γάλακτος δεν ελαττώνεται με την μείωση του λίπους.

      Τα λαχανικά εκτός από υδατάνθρακες είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών βιταμινών και αλάτων. Προτιμήστε τα φρέσκα και εποχιακά λαχανικά.Οι υδατάνθρακες των φρούτων (γλυκόζη, φρουκτόζη) προσφέρουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό. Είναι προτιμότερο να καταναλώνονται ως έχουν παρά με τη μορφή χυμών, γιατί χάνουν τις φυτικές ίνες και μεγάλο ποσοστό βιταμινών.



      Οι τροφές που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακά, πατάτες), είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και κάποιες βιταμίνες Β. Οι περισσότερες από αυτές τις τροφές είναι από τη φύση τους χαμηλές σε λίπος. Όταν μάλιστα περιέχουν το φλοιό τους ή είναι ολικής αλέσεως τότε παρέχουν και αρκετές φυτικές ίνες, με τις οποίες αντιμετωπίζεται η δυσκοιλιότητα και μειώνονται τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα.

16 Οκτωβρίου - Παγκόσμια Μέρα Διατροφής

 Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο στις 16 Οκτωβρίου.  Έτσι και το Σχολείο μας θα συμμετάσχει στον εορτασμό με δράσεις σε κάθε τάξη. Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής για το έτος 2015 είναι «Κοινωνική Προστασία και Γεωργία: σπάζοντας το φαύλο κύκλο της φτώχειας στις αγροτικές περιοχές».
Οπως αναφέρει ο ΕΦΕΤ(Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων)σε ανακοίνωσή του, περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες ζουν κάτω από συνθήκες απόλυτης φτώχειας. Το 78% αυτών ζει σε αγροτικές περιοχές όπου η γεωργία αποτελεί τη βασική κινητήρια δύναμη της αγροτικής οικονομίας και σε κάποιες περιπτώσεις της συνολικής οικονομίας.
Η διασφάλιση μιας βιώσιμης αγροτικής πολιτικής σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο συνδέεται άρρηκτα με μέτρα στήριξης της πρωτογενούς παραγωγής και παρεμβάσεις για τη ρύθμιση της αγοράς αγροτικών προϊόντων. Η αξιοποίηση προγραμμάτων ανάπτυξης και ενίσχυσης της επένδυσης στον τομέα της γεωργίας αποτελεί βασική μέριμνα κάθε κράτους και ειδικότερα στις περιπτώσεις που η γεωργία αποτελεί κύριο πυλώνα της οικονομίας του.
Ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του, που σχετίζεται και με την χάραξη διατροφικής πολιτικής στον ελληνικό πληθυσμό, προωθεί πρότυπα διατροφής που αποδεδειγμένα συμβάλλουν στην διατήρηση της υγείας των καταναλωτών και δίνουν έμφαση κυρίως στην κατανάλωση τοπικών γεωργικών προϊόντων. Μέσω αυτής της διαδικασίας αναδεικνύει τη σημαντικότητα των υγιεινών διατροφικών συνηθειών, όπως αυτές επιτυγχάνονται μέσα από την υιοθέτηση του προτύπου της Παραδοσιακής Μεσογειακής Διατροφής. Το πρότυπο αυτό αποτελεί τον υγιεινότερο τρόπο διατροφής και είναι διεθνώς αναγνωρισμένο για τα ευεργετικά του αποτελέσματα στην υγεία του ανθρώπου.

Χρησιμοι σύνδεσμοι


          Ασφάλεια στο Διαδίκτυο               



www.saferinternet.gr/

 www.internet-safety.sch.gr

www.safeline.gr/





Σχολική Βία:              stop-bullying.sch.gr/

Πρόγραμμα Διατροφής "ΕΥ ΖΗΝ" : eyzin.minedu.gov.gr/

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: www.pi-schools.gr/

Εκπαιδευτικό Υλικό:   www.e-paideia.org/

Υπουργείο Παιδείας:  www.minedu.gov.gr/



Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015


  • Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΛΗΜΝΟΥ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η Δημοτική μας Κοινότητα διοργανώνει με τη στήριξη του ΟΕΠΑ ΔΗΜΟΥ ΛΗΜΝΟΥ, εκδηλώσεις με τον τίτλο «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΗΜΝΟΥ», για τον εορτασμό της επετείου της απελευθέρωσης του νησιού μας.
  • Οι εορταστικές εκδηλώσεις θα περιλαμβάνουν:
    1. Στις 6-10-2015 και ώρα 7:30 μ.μ. πραγματοποίηση λαμπαδηφορίας με συμμετοχή αντιπροσωπειών από τα αθλητικά σωματεία του νησιού, η οποία θα ξεκινήσει από την αποβάθρα της Αγίας Παρασκευής στο Ρωμαίικο γιαλό (σημείο όπου αποβιβάστηκε το άγημα που ζήτησε την απελευθέρωση του νησιού,) θα διασχίσει της αγορά και θα καταλήξει στο Δημαρχείο.
    Των λαμπαδηδρόμων θα προηγείται η στρατιωτική μουσική . Μετά την λήξη της λαμπαδηφορίας μπροστά από το Δημαρχείο θα υπάρξει σύντομη αναφορά από τον Γυμνασιάρχη κο Μανώλη Ρόκκο στο χρονικό της απελευθέρωσης με ανάλογες βιντεοπροβολές.
    Θα ακολουθήσει μουσικοχορευτική εκδήλωση με τη συμμετοχή της χορωδίας του Δήμου Λήμνου και χορευτικών τμημάτων των πολιτιστικών συλλόγων Ανδρωνίου, Αγίου Δημητρίου, Μούδρου, Τσιμανδρίων και ΓΑΣ ΜΥΡΙΝΑΣ που θα χορέψουν τους παραδοσιακούς χορούς της Λήμνου .
    2. Στις 7-10-2015 στις 10:30 το πρωί θα τελεστεί επιμνημόσυνη δέηση στη προτομή του απελευθερωτή της Λήμνου Παύλου Κουντουριώτη που βρίσκεται μπροστά από το Δημαρχείο και θα κατατεθούν στεφάνια από αντιπροσωπείες μαθητών των σχολείων της Μύρινας.

    Χρονικό Απελευθέρωσης Λήμνου.

    Εκατό χρόνια γιορτάζει φέτος η Λήμνος από την απελευθέρωση της. Ένας αιώνας έχει περάσει από όταν το νησί της Λήμνου απελευθερώθηκε από τον αρχηγό του ελληνικού στόλου, υποναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη στις 8 Οκτωβρίου του 1912.

    Τρεις μέρες πριν,στις 5 Οκτωβρίου είχε κηρυχτεί η έναρξη του Α’ Βαλκανικού πολέμου.Αφορμή ήταν η άρνηση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας να ικανοποιήσει τα αιτήματα των κυβερνήσεων της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας και του Μαυροβουνίου, για ισότιμη μεταχείριση των χριστιανών και των μουσουλμάνων υπηκόων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας εκ μέρους των οθωμανικών αρχών.

    Την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου του 1912, στις 10.00 το πρωί ο Υπουργός Ναυτικών Στράτος, ο Γενικός Επιθεωρητής Ναύαρχος Λ. Τώφνελ, ο Πρωθυπουργός Ε. Βενιζέλος και ο Βασιλεύς Γεώργιος Α’ της Ελλάδος επιβιβάζονται στο σημαιστολισμένο Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ, στο οποίο τελείται θεία λειτουργία κι αγιασμός για το κατευόδιο του στόλου.Είχε προηγηθεί η κήρυξη του πολέμου Ελλάδας-Τουρκίας.

    Μετά τον αγιασμό, ανακοινώνεται η προαγωγή του Παύλου Κουντουριώτη σε Υποναύαρχο κι ο ορισμός του ως Αρχηγός του Στόλου του Αιγαίου.Ακολούθησαν οι προσφωνήσεις των πολιτικών κι οι ευχές του Βασιλέως. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος θα πει απευθυνόμενος στον υποναύαρχο πλέον Παύλο Κουντουριώτη και στους 550 ναύτες του Αβέρωφ: «Η πατρίς αξιοί από υμάς όχι απλώς να αποθάνητε υπέρ αυτής. Αυτό θα ήταν το ολιγώτερον. Αξιοί να νικήσετε».

    Στις 13:30 το μεσημέρι ο ελληνικός στόλος ήταν έτοιμος να αποπλεύσει από το Φάληρο με προορισμό το Μούδρο της Λήμνου.Ο υποναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης επέλεξε το λιμάνι του Μούδρο, επισημαίνοντας την καίρια θέση του λιμένος για να τον χρησιμοποιήσει ως ναύσταθμο του ελληνικού στόλου.

    Αναχωρώντας από το Φάληρο ο Παύλος Κουντουριώτης απέστειλε προς όλα τα πλοία του στόλου το ακόλουθο σήμα (ΗΩΠ: 051330/10/1912):«Η Α.Μ. ο Βασιλεύς στέλνει θερμάς ευχάς υπέρ της επιτυχίας του ιερού αγώνος μας. Αι δάφναι των ενδόξων πολέμων του Ελληνισμού πληρούσι πολλάς σελίδας της Ιστορίας και έχει ακράδαντον πεποίθησιν ότι ο ημέτερος στόλος σήμερον θα προσθέσει μίαν ένδοξον σελίδα εις την ιστορία του Ναυτικού».

    Το Σάββατο 6 Οκτωβρίου του 1912,το πρωί ο ελληνικός στόλος πλέει έξω από τον Άγιο Ευστράτιο.Εκεί το αντιτορπιλικό «Βέλος», το οποίο ως ανιχνευτικό προπορευόταν του «Αβέρωφ» συνάντησε και συνέλαβε ένα Τούρκο χωροφύλακα (θεωρήθηκε ως ο πρώτος αιχμάλωτος των βαλκανικών πολέμων) που έπλεε μέσα σε μια βάρκα με προορισμό την Λήμνο.

    Στις δυο το μεσημέρι το «Αβέρωφ» έφθασε στο Κάστρο της Λήμνου. Ο Παύλος Κουντουριώτης διέταξε και ήρθε στο πλοίο ο τούρκος Καϊμακάμης (Διοικητής, τοποτηρητής). Όταν ο Κουντουριώτης του ζήτησε να παραδώσει το νησί της Λήμνου ο τούρκος Καϊμακάμης του απάντησε ότι αγνοούσε την κήρυξη του πολέμου. Γενικότερα ο Καιμακάμης προσπαθούσε να κερδίσει χρόνο ευελπιστώντας σε τουρκική βοήθεια.

    Οι Λημνιοί μόλις είδαν το στόλο έξω από το Κάστρο άρχισαν να φωνάζουν «Ήρταν γοι Έλλην’».Βλέποντας τα πλοία με την ελληνική σημαία, μπήκαν σε βάρκες (μπήκαν και πολλοί έμποροι οι οποίοι έσπευσαν να πουλήσουν στους ναύτες τσιγάρα και καπνό) και έσπευσαν να υποδεχτούν το στόλο, ζητώντας να μάθουν για ποιο λόγο ο στόλος είχε έρθει στη Λήμνο. Αδυνατούσαν να αποδεχτούν ότι μετά από τόσα χρόνια σκλαβιάς είχε φτάσει η ιερή ώρα της απελευθέρωσης του νησιού.

    Στις 8 Οκτωβρίου 1912,μικρό άγημα του ελληνικού στόλου, υπό την διοίκηση του Ταγματάρχη Ιουλιανού Κονταράτου, αποβιβάζεται στο νησί. Στη θέση Μεγάλα Βράχια κοντά στα Λέρα(σημ. Αγ. Δημήτριος),σημειώθηκε η μοναδική προσπάθεια αναχαίτισης των ελληνικών στρατευμάτων, από τουρκικό τμήμα 50 χωροφυλάκων και 280 οπλισμένων Λεριανών. Έπειτα από μικρή αψιμαχία διασκορπίστηκε, αφήνοντας ελεύθερο το δρόμο για την απελευθέρωση του Κάστρου της Μύρινας.

    Στις 9 Οκτωβρίου, κάτω από τους χαιρετιστήριους κανονιοβολισμούς των ελληνικών θωρηκτών, υψώνεται στο φρούριο η ελληνική σημαία. Μέχρι το βράδυ, δύο λόχοι του 20ου συντάγματος ἐχουν ολοκληρώσει την κατάληψη της Λήμνου.

    Ο Μούδρος μετατράπηκε,ύστερα από σκληρή δουλειά των πληρωμάτων,σε πολεμική βάση και έκτοτε χρησιμοποιήθηκε ως μόνιμο ορμητήριο του Στόλου μας. «Η νήσος Λήμνος μ’ όλων των εν αυτή πόλεων, κωμών και συνοικισμών, μετά των λιμένων και ακτών αυτής κατελήφθη υφ’ ημών και διατελεί από τούδε εις την κατοχήν μας» . Με αυτά τα λόγια ο Παύλος Κουντουριώτης χαιρέτησε τους Λημνιούς.

    Ο Παύλος Κουντουριώτης για να ευχαριστήσει το Θεό, που τον αξίωσε να ελευθερώσει τη Λήμνο από τους Οθωμανούς, αφιέρωσε στο ναό της Ευαγγελίστριας στο Μούδρο έναν επιτάφιο, ο οποίος υπάρχει μέχρι τις μέρες μας στο ναό.

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Φέτος όλοι μαζί συμμετείχαμε στη 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Μαζί μας ήταν και το Ειδικό Σχολείο Καλλιθέας. Πήραν μέρος όλες οι τάξεις του Σχολείου μας  με βιωματικές παρουσιάσεις και γνωριμίες  με τα ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα βασιζόμενες στα Ολυμπιακά 
Ιδεώδη:
·         Σεβασμός
·         Φιλία
·         Ευ αγωνίζεσθαι
·         Ειρήνη
·         Ισότητα
·         Ολυμπιακή εκεχειρία


Το «ευ αγωνίζεσθαι» βασίζεται στο Ολυμπιακό πνεύμα, το οποίο και εκπέμπει ο όρκος του αθλητή:  «στο όνομα όλων των αθλητών υπόσχομαι να πάρω μέρος στον αγώνα, σεβόμενος τους κανονισμούς που τον διέπουν, σύμφωνα με το αληθινό πνεύμα της ευγενούς    άμιλλας, για τη δόξα του αθλητισμού και την τιμή των ομάδων μας»

Το ευ αγωνίζεσθαι στηρίζεται σε κανόνες ηθικής:
  • εμπιστοσύνη            
  • σεβασμός
  • ευθύνη
  • δικαιοσύνη
  • φροντίδα
  • Κοινωνικότητα



Στο διάλειμμα έγινε διανομή φρούτων από το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου μας.